Basisprogramma’s voor particulieren

alles openen
alles sluiten

Introductieworkshop mindfulness

Eens in de zoveel tijd organiseren we een introductieworkshop mindfulness.

  • Vraag je je af of mindfulness iets voor je is?
  • Weet je nog niet zeker of je een mindfulnesstraining wilt volgen?
  • Ben je benieuwd naar de sfeer op het centrum?
  • Wil je vrijblijvend kennismaken met de trainer?

Het programma bestaat uit

  • uitleg wat mindfulness is,
  • een beschrijving van het programma,
  • enkele korte oefeningen

In het fijne pand waar het Centrum voor Mindfulness Den Haag is gevestigd. Je proeft de sfeer, ontdekt de waarde van mindfulness en krijgt een indruk van de trainer. Een aangename avond of middag, waar je meteen iets aan hebt.

Data en tijden

Inschrijven 7 maart 2018

Inschrijven 10 april 2018

Inschrijven 4 september 2018

Mindfulnesstraining Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT)

Geschikt voor mensen met aanleg voor piekeren, angst of somberheid, stress of lichamelijke klachten, maar ook voor geïnteresseerden zonder klachten. Dit programma bestaat uit 8 dagdelen van 2 ½ uur, en een hele oefendag. Het programma overlapt met het stressreductieprogramma maar besteedt ook aandacht aan specifieke denkpatronen. De training wordt in het Nederlands gegeven.

Wil je uitgebreide informatie? Scroll dan even door naar beneden en klik onderaan op de knop ‘meer lezen over deze mindfulnesstraining’.

Data en tijden

  • Start 4 april 2018. 8 woensdagavonden van 19.30-22.00 uur: 4, 11, 18 en 25 april, 2, 9, 16 en 23 mei 2018. Stiltedag op zaterdag 12 mei van 10.00-16.00 uur (trainer: Nicolette Tijdgat).
  • Start 8 mei 2018. 8 dinsdagavonden van 19.30-22.00 uur: 8, 15, 22, 29 mei, 5, 12, 19 26 juni 2018. Stiltedag op zaterdag 9 juni. van 10.00-16.00 uur (trainer: Hergen Schuringa).
  • Start 2 oktober 2018. 8 dinsdagavonden van 19.30-22.00 uur: 2, 9, 16, 23, 30 oktober, 6, 13 en 20 november 2018. Stiltedag op zaterdag 10 november 2018 (trainer: Nicolette Tijdgat).
  • Wil je eerst kennismaken met mindfulness? Kom dan naar de introductieworkshop op woensdag 7 maart 2018 of dinsdag 10 april 2018.
  • Er start ook een mindfulnesstraining MBSR.

Kosten

De kosten voor deze training bedragen € 575 voor zelfbetalers, 890 exclusief BTW voor als de werkgever betaalt (inclusief voorgesprek, oefendag en alle cursusmaterialen, audiobestanden en werkboek).

“De training is een goede intensieve kennismaking met mindfulness.”

“Het geeft echt rust en dat voelt als een cadeautje.”

“One of the best courses I’ve done.”

“Ik heb de cursus al aan mensen aangeraden, ik heb er veel van geleerd!”

“Ik heb er enorm veel aan gehad – en ik was een scepticus!” (anonieme evaluaties)

“Na de training heb ik meer rust en kalmte (in mijn hoofd). En (wat) meer zelfinzicht, waardoor ik beter kan omgaan met enkele hinderlijke eigenschappen. Ook m’n partner vindt dat, en dat zegt nogal wat.” Frederik, loopbaanbegeleider, 64 jaar.

Inschrijven 4 april 2018 (privé betaald)

Inschrijven 4 april 2018 (door werkgever betaald)

Inschrijven 8 mei 2018 (privé betaald)

Inschrijven 8 mei 2018 (door werkgever betaald)

Inschrijven 2 oktober 2018 (privé betaald)

Inschrijven 2 oktober 2018 (door werkgever betaald)

meer lezen over deze mindfulnesstraining

Mindfulness MBCT: training ter vergroting van je innerlijke kalmte, bewustzijn en inzicht

Mindfulness-Based Cognitive Therapy

Deze training wordt ook wel mindfulnesstraining genoemd. Het is een relatief nieuwe methode voor het omgaan met stress, automatische reactiepatronen, somberheid, pijn en vermoeidheid. Waar veel therapieën op verandering gericht zijn, is MBCT er meer op gericht te leren op een ontspannen manier te zijn met wat er is (hetgeen dan wel weer tot veranderingen leidt!). Er wordt in de training gebruik gemaakt van meditatieve technieken. Je leert in het hier en nu te zijn, meer open te staan, je aandacht beter te richten/open te stellen; daarnaast ontwikkel je oordeelvrije aandacht, een mildere manier van kijken naar wat er is, zonder te (ver)oordelen. Deze methode is erg geschikt voor je als je last hebt van lichamelijke klachten, stress of verschijnselen van burn-out, als je veel piekert, en als je aanleg hebt tot het ontwikkelen van depressies. Niet alleen helpt deze methode je veel ontspannener met moeilijkheden om te gaan, minder te piekeren, het helpt je ook meer open te staan en meer van het leven te genieten. Ook geschikt voor diegenen die zich willen verdiepen in mindfulness, of zelf overwegen met deze methode te gaan werken en willen ervaren wat het doet.

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een vorm van opmerkzame aandacht zonder oordelen. Hierbij richt je je aandacht op een focus, bijvoorbeeld je ademhaling of je lijf, of stel je je aandacht juist meer open, zonder voorkeur, voor wat er is. Mindfulness kun je oefenen in daarvoor ontwikkelde formele oefeningen die je in de training leert, maar ook in het leven van alledag, door iets gewoons met aandacht te doen.

Opzet

De methode bestaat uit een programma van 8 weken. In 8 bijeenkomsten van 2 ½ uur leer je verschillende aandachtsoefeningen. Je oefent thuis ongeveer een uur per dag. Ook is er een stille oefendag tussen de 6e en 7e bijeenkomst, en voorafgaande aan de training een individueel gesprek.

Praktische gegevens

De training vindt doorgaans plaats op een doordeweekse avond of ochtend. De locatie is Westeinde 175 L, 2512 GX in Den Haag (centrum Den Haag). Voorafgaand aan de training is er een kennismakings-/intakegesprek.

Kosten

De actuele tarieven zijn op de site te vinden. De prijs is inclusief individueel intakegesprek, 8 sessies van 2 1/2 uur, de oefendag met lunch, een set van 4 CD's, en een werkboek. Er is een afwijkend tarief voor wanneer bedrijf of werkgever betaalt. Is het tarief te hoog voor je, bijvoorbeeld omdat je een minimuminkomen hebt, neem dan toch contact op. In sommige gevallen is een reductie mogelijk. U schrijft zich in met de knop hierboven. Zodra de inschrijving binnen is nodigen wij u uit voor het kennismakingsgesprek.

Trainer

Hende Bauer, BIG GZ-psycholoog, BIG psychotherapeut en gecertificeerd mindfulnesstrainer.

Testimonial

"Bij Hende voel ik me in veilige handen, en ik bewonder haar eerlijkheid en inzet. Goede trainer, zonder meer." Frederik, loopbaanbegeleider, 64 jaar.

Mindfulnesstraining Stressreductie door aandachttraining (MBSR)

Dit is het prachtige mindfulnessprogramma van Jon Kabat-Zinn, het programma waar de hele mindfulnessbeweging mee begon: Mindfulness Based-Stress Reduction (MBSR). In het Nederlands Aandachttraining (AT).

De achtweekse Stressreductie door Aandachttraining (MBSR)
HET klassieke mindfulnessprogramma. Geschikt voor mensen met stressklachten, teveel in het hoofd zitten of lichamelijke klachten, wie altijd gejaagd is, mensen met werkgerelateerde klachten; en voor mensen die stress willen voorkomen en voor wie kennis wil maken met mindfulness. Het oorspronkelijke programma van Jon Kabat-Zinn, bestaat uit 8 dagdelen van 2 ½ uur en een stiltedag. Je leert mindfulnesstechnieken en je ontwikkelt een mindvolle houding. Zie voor data en tijden hieronder.

Wil je meer informatie? Scroll dan even door naar beneden en klik onderaan op de knop ‘meer lezen over deze mindfulnesstraining’.

Data en tijden achtweekse MBSR:

  • Start 5 maart 2018. 8 maandagochtenden van 10:00 tot 12:30 uur: 5, 12, 19 en 26 maart, 9, 16, 23,  en 30 april 2018. Stiltedag op zaterdag 21 april van 10:00 tot 16:00 uur (trainer Dagmar Burmeister).
  • Start 20 september 2018. 8 donderdagochtenden van 10:00 tot 12:30 uur: 20 en 27 september, 4, 11, 18, 25 oktober, 1 en 8 november 2018. Stiltedag op zaterdag 27 oktober van 10:00 tot 16:00 uur (trainer Dagmar Burmeister).

Vijfdaagse MBSR Summerschool Mindfulness Intensive.

Is het voor jou lastig om 8 weken lang een ochtend of avond te reserveren, bijvoorbeeld omdat je een wisselend rooster hebt? Vind je het prettig om een hele week te reserveren en je te onderdompelen in mindfulness?

Doe dan deze zomer mee met de mooie Summerschool Mindfulness Intensive. Het is gebaseerd op het MBSR-programma van Jon Kabat-Zinn, met een stille oefendag op donderdag. Het is veel oefenen en ervaren en aan het eind van de week heb je een goede basis.

Je krijgt alle materialen die bij de gebruikelijke achtweekse training horen, zodat je na afloop van deze week, zelf nogmaals het programma in je eigen tempo kunt doorlopen.

Het is een compacte training waarbij je het hele MBSR programma volgt in 5 dagen.

  • Start op 16 juli 2018. Van maandag tot en met vrijdag. 16, 17, 18, 19 en 20 juli 2018 van 10.00-16.30 (trainer: Hende Bauer)
  • Wil je eerst kennismaken met mindfulness? Kom dan naar de introductieworkshop op woensdag 7 maart of dinsdag 10 april 2018.
  • Er start ook een mindfulnesstraining MBCT.

De kosten voor deze trainingen bedragen 575 voor zelfbetalers, 890 excl. BTW als de werkgever betaalt. Inclusief cursusmaterialen, audiobestanden, werkboek, leesboek, en lunch op oefendag, en inclusief individueel voorgesprek.

Uit anonieme evaluaties:
“Een erg fijne en inspirerende training. Een aanrader voor veel mensen. Zal het gaan missen!”

“Een zeer praktisch, open en verhelderend programma!”

“Het verschil tussen 8 weken geleden en nu gun ik iedereen!”

Inschrijven 5 maart 2018 (privé betaald)

Inschrijven 5 maart 2018 (door werkgever betaald)

Inschrijven 16-20 juli 2018 (privé betaald)

Inschrijven 16-20 juli 2018 (door werkgever betaald)

Inschrijven 20 september 2018 (privé betaald)

Inschrijven 20 september 2018 (door werkgever betaald)

meer lezen over deze mindfulnesstraining

Training ter vergroting van je innerlijke kalmte, bewustzijn en inzicht.

Stressreductie door aandachttraining

Deze training wordt ook wel mindfulnesstraining genoemd. Het is een relatief nieuwe methode voor het omgaan met o.a. stress, piekeren, pijn en vermoeidheid. Waar veel therapieën op verandering gericht zijn, is AT er meer op gericht te leren op een ontspannen manier te zijn met wat er is (hetgeen dan wel weer tot veranderingen leidt). Er wordt in de training gebruik gemaakt van meditatieve technieken. Je leert in het hier en nu te zijn, meer open te staan, je aandacht beter te richten/open te stellen; daarnaast ontwikkel je oordeelvrije aandacht, een mildere manier om te kijken naar wat er is, zonder te (ver)oordelen. Deze methode is erg geschikt voor je als je last hebt van lichamelijke klachten, stress of verschijnselen van burn-out, als je veel piekert, en als je aanleg hebt tot het ontwikkelen van depressies. Niet alleen helpt deze methode je veel ontspannener met moeilijkheden om te gaan, minder te piekeren, het helpt je ook meer open te staan en meer van het leven te genieten. De training is ook geschikt wie wil ervaren wat mindfulness is, en voor diegenen die zelf met mindfulness willen gaan werken en willen ervaren wat de training met je doet. Wat is mindfulness? Mindfulness is een vorm van opmerkzame aandacht zonder oordelen. Hierbij richt je je aandacht op een focus, bijvoorbeeld je ademhaling of je lijf, of stel je je aandacht juist meer open, zonder voorkeur, voor wat er is. Mindfulness kun je oefenen in daarvoor ontwikkelde formele oefeningen die je in de training leert, maar ook in het leven van alledag, door iets gewoons met aandacht te doen.

Opzet

De methode bestaat uit een kennismakingsgesprek vooraf, 8 bijeenkomsten van 2 ½ uur (hierin leer je verschillende aandachtsoefeningen) en een stiltedag (hele dag). Je oefent thuis ongeveer een uur per dag.

Praktische gegevens

De training vindt plaats op 8 dagdelen van 2 ½ uur en een hele dag van 6 uur. De locatie is Westeinde 175 L, 2512 GX in Den Haag (centrum Den Haag). Voorafgaand aan de training is er een kennismakings-/intakegesprek.

Kosten

De kosten voor deze training bedragen € 575 voor zelfbetalers, 890,= excl BTW voor bedrijven en instellingen. De prijs is inclusief lunch op oefendag en complete set materialen. U kunt zich inschrijven via de knop hierboven. Wanneer het formulier binnen is, wordt contact met u opgenomen voor een kennismakingsgesprek. U bent zelf verantwoordelijk voor de kosten. Uw inschrijving is definitief wanneer u het volledige bedrag hebt voldaan. Inschrijving gebeurt op volgorde van binnenkomst. U kunt tot 2 weken na aanmelding kosteloos annuleren; tussen 2 en 4 weken tevoren kunt u schriftelijk annuleren en betaalt u 100 euro annuleringskosten. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd.

Trainer

De training wordt gegeven door Ulla de Wreede, Coach, mindfulnesstrainer, mindful running-trainer, of Hende Bauer, BIG GZ-psycholoog, BIG-psychotherapeut en mindfulnesstrainer.

Testimonial

"Ik had last van piekeren, gevoeligheid voor depressie, in mijn hoofd zitten, lichaam slecht kunnen voelen, over mijn eigen grenzen gaan. Na de training pieker ik veel minder, voel mijn grenzen beter, blijf veel beter overeind in woelige tijden. Kan beter accepteren dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn en dat moeilijke dingen makkelijker te dragen zijn" Juliette, 47, beeldend kunstenaar, deelnemer ACT-groep.