8 kussens

Mindfulness Basis in 8 weken

Wat is Mindfulness?

Mindfulness is een vorm van opmerkzame aandacht zonder oordelen. Hierbij richt je je aandacht op een focus, bijvoorbeeld je ademhaling of je lijf, of stel je je juist meer open, zonder voorkeur, voor wat er is. Mindfulness kun je oefenen in daarvoor ontwikkelde oefeningen die je in de training leert, maar ook in het leven van alledag, door iets gewoons met aandacht te doen.

Mindfulnesstraining

Er wordt gebruik gemaakt van meditatieve technieken. Je leert in het hier en nu te zijn, meer open te staan en je aandacht beter te richten/open te stellen. Daarnaast ontwikkel je oordeelvrije aandacht, een mildere manier van kijken naar wat er is, zonder te (ver)oordelen. Deze methode is erg geschikt voor mensen met lichamelijke klachten, stress of verschijnselen van burn-out, mensen die piekeren, of mensen met aanleg voor het ontwikkelen van depressies. De methode is ook geschikt voor mensen zonder klachten die geïnteresseerd zijn in mindfulness. Niet alleen helpt deze methode je veel ontspannener met moeilijkheden om te gaan en minder te piekeren, het helpt je ook meer open te staan en meer van het leven te genieten. 

 

Wil je mindfulness leren toepassen?

Achtweekse Mindfulness Basistraining

Geschikt voor mensen die teveel in hun hoofd zitten, met aanleg voor piekeren, angst of somberheid, stress- of lichamelijke klachten, voor wie zich steeds gejaagd voelt – maar ook voor geïnteresseerden zonder klachten. Mindfulness helpt je bij het ontwikkelen van aandacht en focus, persoonlijke groei en meer bewust zijn en bewust handelen.

Deze training is het officiële programma ontwikkeld door Segal, Williams en Teasdale, in samenspraak met Jon Kabat-Zinn, de grondlegger van de moderne mindfulnessbeweging. In deze training is er ook aandacht voor het denken en de stemming, en voor het toepassen van mindfulness op moeilijke momenten.

Het programma bestaat uit 8 dagdelen van 2 ½ uur, en een hele oefendag en is gespreid over 8-9 weken. Wil je de training liever in één week? Kijk dan naar de Mindfulness Intensive!

Je leert allerhande mindfulness-technieken en -oefeningen, bestaande uit meditaties, aandachts-oefeningen, en de toepassingen daarvan in het dagelijks leven en op uitdagende momenten. Er is aandacht voor het lichaam, het denken, de adem, emoties. We doen bewegingsoefeningen. Er is uitleg, en af en toe een inspirerend verhaal. Uiteraard is er veel ruimte voor uitwisseling en jouw vragen.
Je leert jezelf beter kennen en ontwikkelt de mindful houding die zo helpend is.

Geen evenementen gevonden!
Scroll naar top